Te ajută Răduleasca în chiloţi
Publicat de Alina Vasiliu
„Ideea principală a campaniei este să te pună pe gânduri că mai bine faci sex, mai bine găseşti cu totul şi cu totul alte plăceri în viaţă decât să fumezi. Sper că oamenii foarte inteligenţi şi foarte destupaţi nu numai la minte, dar şi la imaginaţie, vor înţelege că acesta e singurul motiv pentru care mă aflu în această ipostază”. Adică în chiloţi. Roşii, mai precis. Oamenii foarte destupaţi la imaginaţie, cum bine zice diva, vor înţelege şi se vor bucura cu atât mai mult cu cât imaginaţia le este mai productivă.
Oamenii mai puţini destupaţi, ca mine, de exemplu (evident că mă roade pizma, Vane, nici nu mai întreba! )*, se pot gândi (cu răutate, evident, biata divă, ea atât de bine intenţionată, iar noi ceilalţi – proştii, „astupaţii” – atât de cârcotaşi!) că Mihaela ţinea morţiş să se dezbrace în faţa naţiunii şi nu găsea prilejul. Se mai pot gândi că a vrut să lege imaginea sa de dorinţele tuturor bărbaţilor din ţara asta, fumători sau ne, care vor visa la ajutorul pe care îl pot primi de la o Rădulească în chiloţi (şi nu de la Andreea Marin, care poate să crape de ciudă la faza asta!!) în clipa în care vor hotărî să renunţe atât la fumat cât şi la impotenţa care vine la pachet. Unii ar putea chiar să se apuce de fumat, pentru a avea plăcerea de a renunţa apoi, alături de ea, la „ţigara de după”, cum delicat se exprimă vedeta… În visele lor, evident…
Pe lângă accentuarea clişeelor unei societăţi patriarhale în care şi aşa femeia este privită ca un obiect sexual, se bucură rareori de tratament profesional egal şi, de cele mai multe ori, este obligată să ţină piept hărţuirilor din partea sexului „tare”, conceptul campaniei anti-fumat are un mare handicap, care o făcea din start neeligibilă. Nu are un mesaj pentru femeile fumătoare, ci doar pentru bărbaţii fumători. Mă îndoiesc că o femeie ar dori să renunţe la „ţigara de după” ca să stea alături de o Rădulească în chiloţi. Şi ar trebui să fii mult prea „destupată la imaginaţie” ca să renunţi la fumat imaginându-ţi, spre exemplu, atunci când o vezi pe Mihaela, un Elan Schwartzenberg în chiloţi roşii, numărând, satisfăcut, cei 800 000 de euro pe care i-a obţinut de la Ministerul Sănătăţii pentru realizarea campaniei STOP FUMAT.
Când mai afli şi că firma câştigătoare a licitaţiei este Seaview, aceea care controlează toată publicitatea stradală din Constanţa, aceea care, pe lângă Elan, soţul Mihaelei, îi are ca acţionari ascunşi – spun gurile rele – pe Mazăre şi ai săi, când rememorezi şi celelalte afaceri care i-au fost făcute plocon evreului la Constanţa – printre care City Mall şi numeroase terenuri de-a lungul potenţialei şosele de coastă, când îţi aminteşti cum se plângea Răduleasca, în campania de la locale, că Răducu cel minunat nu i-a făcut şi ei curte, îţi cam vine – bărbat sau femeie, egal… – să te apuci, nu să te laşi de fumat! (septembrie 2008)
______________________________________
* „Van” era unul dintre vizitatorii site-ului www.cugetliber.ro, care zilnic posta comentarii insultătoare la adresa ziariştilor Cuget Liber ce aveau îndrăzneala de a scrie critic la adresa administraţiei locale.
Iunie 14th, 2011 at 8:16 pm
Excelenta observatia despre audienta tinta… Ca si aceea despre incurcatele drumuri ale banilor…